Novinky z Auto Palace Group
Dátum vydania: 14.5.2016

Auto Palace opäť potvrdila, že je jednotkou na trhu

Hospodárske výsledky spoločnosti za prvý kvartál 2016 ukazujú, že záujem o prémiové vozidlá na Slovensku diametrálne narastá. Auto Palace si vďaka tomu výrazne posilnila svoju beztak dominantnú pozíciu v prémiovom segmente.

Najnovšie hospodárske výsledky spoločnosti Auto Palace, najväčšieho autorizovaného predajcu prémiových značiek BMW a MINI a značiek Mitsubishi a Mazda na Slovensku, hovoria jasnou rečou. Slováci na kúpe vozidiel už rozhodne nešetria. Z roka na rok sú čoraz ochotnejší priplatiť si za vyššiu výbavu a uprednostňujú modely prémiových značiek. Spoločnosť Auto Palace si vďaka tomuto trendu výrazne posilnila svoju beztak dominantnú pozíciu na slovenskom trhu. Ako skupina za prvé tri mesiace tohto roku celkovo narástla o 31% oproti minulému roku a jej obrat narástol takmer rovnako, o 32%. Prejavilo sa to najmä pri prémiových značkách z jej portfólia.
 
„Predaj vozidiel značky BMW za prvý kvartál tohto roku u nás narástol až o 50% oproti rovnakému obdobiu za minulý rok. Rozhodne to nie je zanedbateľné číslo, práve naopak. Je jasným ukazovateľom toho, akým smerom sa uberá automobilový trh na Slovensku a aké očakávania majú Slováci od svojho vozidla,” uvádza Ralph Howie, generálny riaditeľ spoločnosti Auto Palace pre Slovensko a Českú republiku.
 
Howie dopĺňa, že najpredávanejším modelom za prvý kvartál tohto roku bol elegantný sedan BMW 5, konkrétne v motorizácii BMW 530d xDrive. Darilo sa aj SUV modelom — ich predaj tvoril takmer presne polovicu z celkového počtu predaných vozidiel. „Mimoriadne dobre sa uviedla novinka, BMW X1, ktorej sme v tomto segmente predali najviac,” hovorí Howie. Dodáva, že u lifestylovej značky MINI bol najväčší záujem o športovú motorizáciu John Cooper Works a o benzínový model MINI S, a o prevedenie vozidiel v červenej farbe.
 
Podľa Howieho v prvom kvartáli roku 2016 narástol nielen predaj nových vozidiel, ale aj jazdených a to o 36% než vlani za rovnaké obdobie. Veľký záujem bol tento rok aj o značku Mazda, jej predaj oproti minulému roku stúpol takmer o polovicu.
 
Slováci nielenže kupujú oveľa viac áut než v minulosti, ale podľa údajov spoločnosti Auto Palace čoraz väčšmi uprednostňujú pred platbou v hotovosti rôzne formy financovania. „Počet prémiových áut predaných v Auto Palace Bratislava na úver alebo finančný leasing narástol tento rok vyše dvojnásobne. Vlani bolo z celkového počtu predaných vozidiel 28% financovaných. Tento rok to bolo za rovnaké obdobie — od januára do marca — až 58%,” hovorí Howie. Dodáva, že čoraz väčšej popularite sa teší operatívny leasing, ktorý je bežným spôsobom financovania vozidiel v zahraničí. „Prakticky každé štvrté vozidlo v spoločnosti Auto Palace Bratislava bolo počas prvých troch mesiacoch tohto roka predané týmto spôsobom financovania. Pre porovnanie, vlani to bolo iba každé ôsme auto.”
 
Za posilnením pozície lídra medzi predajcami na slovenskom automobilovom trhu okrem 25. ročnej tradície na Slovensku, zázemia medzinárodného koncernu, výhodných ponúk a komplexných služieb pod jednou strechou, stoja aj marketingové aktivity spoločnosti, ktoré začala vlani realizovať. Aktuálne sa bude Auto Palace podieľať na 26. ročníku medzinárodného salónu automobilov AUTOSALÓN v bratislavskej Inchebe. Už budúci týždeň tak návštevníkom v podobe dynamickej prezentácie predstaví štýlové modely MINI Clubman a MINI Cabrio. Pôjde pritom o slovenskú autosalónovú premiéru. O ceny značky MINI si budú môcť návštevníci aj zasúťažiť – konkrétne o štýlový bicykel MINI Lifestyle, ktorý je spolu s ďalšími predmetmi z novej kolekcie MINI súčasťou prezentácie. „Za značku Mitsubishi budeme mať v hale D prezentáciu najpredávanejších modelov a to ASX, Outlander a Lancer. Nielenže sa s nimi návštevníci môžu zoznámiť, ale pri ich kúpe dostanú výhodné autosalónové bonusy,” prezrádza Ralph Howie a dodáva, že predajcov z Auto Palace Panónska nájdete aj v stánku značky Mazda.