Novinky z Auto Palace Group
Dátum vydania: 19.11.2015

Slováci chcú mať z jazdy autom pôžitok, prémiových áut na našich cestách stále pribúda.

Predaj vozidiel prémiového segmentu BMW a MINI tento rok za prvých 9 mesiacov v Bratislave narástol v porovnaní s minulým rokom takmer dvojnásobne.

Tento rok rastie predaj nových osobných automobilov v celej Európe a Slovensko nie je výnimkou. „Za prvých deväť mesiacov sme na Slovensku zaznamenali nárast predaja nových vozidiel o 30% oproti minulému roku, čo je dramaticky vyššie ako trhový priemer,” potvrdzuje Ralph Howie, generálny riaditeľ Auto Palace pre Slovensko a Českú republiku , ktorá patrí u nás k najväčším predajcom značiek BMW a MINI, Mitsubitshi a Mazda. Podľa Howieho narástol nielen predaj nových vozidiel, ale aj jazdených a to o 45% oproti minulému roku. 
 
„Najväčší nárast za prvých 9 mesiacov sme zaznamenali v predaji prémiového segmentu, konkrétne modelov značiek BMW a MINI, kde sme objem predaných vozidiel oproti minulému roku zdvojnásobili,” uvádza Howie. Dodáva, že tento rok zaznamenali pri BMW vyšší záujem najmä o kúpu SUV modelov.  
 
Keď ide o výber farby auta prémiovej značky, podľa štatistík spoločnosti Auto Palace sú Slováci stále konzervatívni. „U značky BMW prevládali aj tento rok farby čierna a biela, zatiaľ čo len každé 3. vozidlo bolo inej farby. Treťou najobľúbenejšou farbou nových BMW bola modrá. A naopak, v prípade značky MINI bola červená najpredávanejšou farbou, rovnako ako biela. Trojicu najobľúbenejších farieb uzatvárala znovu modrá,” hovorí Howie.
 
Hoci vozidlá prémiového segmentu kupujú predovšetkým firmy a tvoria tak pre značky BMW a MINI takmer 95% celkového predaja, počet fyzických osôb, ktoré sa zaujímajú o kúpu prémiových značiek narastá. Jazdiť na autách vyššej triedy si môžu dovoliť vďaka výhodným podmienkam financovania. „Takmer každé druhé auto je kupované cez financovanie, jednoducho tak, že nie je vyplatené ihneď,” potvrdzuje Ralph Howie. Navyše, operatívny leasing je výhodný už aj pre fyzické osoby. Umožňuje, že prémiové značky sú dostupné aj pre bežných Slovákov.
 
Jazdenie prémiového vozidla ide ruka v ruke s využívaním autorizovaného servisu. Vďaka rastúcemu záujmu o značky BMW a MINI, Auto Palace rastie aj v počte servisných zákazníkov. 
„V rámci Slovenska máme najväčšiu bázu klientov, ktorí navštívili náš servis min. 2 krát za posledných 12 mesiacov a aj vďaka nim sme servisom BMW s najväčším počtom spokojných klientov. Veríme, že rozhodnutie klientov, že sa k nám vrátia ovplyvňuje nielen kvalita samotného servisu ale aj prístup našich servisných kolegov, ktorí dobre poznajú nielen našich zákazníkov ale aj ich vozidlá,” uvádza Howie.